Friday, 24 February 2012

Ni Geng Gaduh Wa. Lu ada?

Assalamualaikum.

Lu ada?  Lu ada geng gaduh yang best? Ada? Mesti takde sebab wa je ada. Haha. Okay saja tipu. Mesti kauorang ada pakwe dengan makwe je. Aku ni apalah sangat. Geng gaduh pun anggap pakwe. Heww. Okay  ni bukan geng bas sekolah. Ni Geng Gaduh. 

Aku ada kawan gaduh. Gaduh dekat rumah. Memang tak boleh, tak sah, tak hidup kalau tak gaduh sehari. Tapi aku mana hada gaduh tumbuk. Restling bagai. Tarik-tarik rambut. Tak main ah gaduh gaya lama. Gaya perempuan. Ceh. aku gaduh balas-balas ayat. Kau ada? Hehe. Tapi kalau dah geram sangat tukan. Tarik juga baju. Rambut. Namapun perempuan. Attack rambut jugak at last. Betul tak? 

Haa, tapi takdelah setiap masa aku gaduh. Kekadang aku ni tempat diluahkan isi hati. Dia suka siapa. Dia minat siapa. Apa jadi dekat sekolah. Sedih ke. Duka lara ke.  Aku jugak tau dia cari. Kawan gaduh ni. Tapiiiiiii. Aku pun kekadang cari dia juga untuk meluahkan kerisauan hati. Girls, risau memang lumrah. Benda kecik aku risau lebih, pastu aku luahkan dekat dia. Nak luahkan dekat kakak aku, dia terlalu bizi dengan assignment. Kuiz. Test. Takkan aku nak tambah kerja dia. Aku nikan adik mithali. *wink.

Bila gaduh biasa ni memang dengan sendirinya baik balik. Air dicincang mana nak putus. Tapi ada pernah aku tergaduh lama. Gaduh betul sampai nangis-nangis. Sedih tau. Kau tak tahu sedih dia macam mana. Sampaikan macam aku rasa hidup dengan orang bisu. Hidup orang tu, tapi tak bercakap. Kalau aku bercakap pastu takde respon. Kau sakit hati tak? Fuh, sangat. Kalau aku gaduh dengan kawan gaduh ni. Aku yang selalu mintak maaf. Sebab aku pernah dengar satu ayat ni. Kalau ada yang bergaduh, si pemenang nya yang meminta maaf dulu. Bukanlah aku nak menang tapi tak nak melarat. Betul tak tipu.


Peace yaw! Muka nampak kerek gila. Haha. 

Ini dia kawan gaduh aku. Tengok muka pun nampakkan. Muka *jahat kuar dah. Harhar. Dialah suka gaduh dengan aku. Aku pun suka. Satu-satunya orang yang sering tak puas hati dengan aku. Dari kecik hingga besar dah ni. Tak habis-habis. Dia suka jeles dengan aku. Aku pun taktahu kenapa. Ke aku je yang rasa? Kih kih. Dia ni sapa? Adik aku. Satu-satunya adik aku. Anak manja sekali dalam rumah ni. Kan? The Big baby. Haha.  Aku tahu kau baca entry ni punya. Watlek watcool babeh.
Thanks baca.

-Aku suka nama Ali. Shuhaila, Ila. Pastu terbalikkan jadi Ali. Style kan?-

Salam geng gaduh,
Sue

6 comments:

  1. cehh..engtkn sape la tdi..
    adek sndri upe nyer..
    da nme pon adek bradik..
    x sah la klu x gduh..haha

    ReplyDelete
  2. Kihkih.ni mesti kau pun sama dengan adik kau su.Kan?

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Hehh. Memang comel. Tengok kakak dia pulak. Hiks. :)

      Delete
  4. hahhaa, samelah.
    suka gaduh dengan adik.
    tapi bila gaduh, lame2 baik balik.
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu Perkara Biasakan? heww.Betul, mesti akan terbaik sendiri tanpa sedar.

      Delete